Vise (II)

Asa cum am promis ieri, revin la intrebarea „Ce se intampla cu noi insa atunci cand visele noastre nu devin realitate?”.

Nu trebuie sa fim tristi. Eu am avut o mare dorinta si ani de zile am crezut in ea. Am luptat pentru ea. Am avut rabdare si m-au incercat senzatii diverse. Am trecut prin multe stari si, in momentul in care credeam ca nu mai exista nici o speranta, visul meu a devenit realitate. Visele mari atunci cand se indeplinesc le numesc miracole. Pentru mine exista miracole. Un medic din Londra mi-a spus odata „Sa stii ca miracolele exista chiar daca noi nu credem in ele”. Nu a trecut multa vreme, este adevarat nu am crezut in acele vorbe mari, insa, spre enorma mea uimire, am vazut cu ai mei ochi miracolul.

Nu este nevoie sa fim suparati sau dezamagiti daca ceva nu se savarseste in lume dupa cum ne dorim. Unele lucruri pe care ni le dorim nu ne sunt cu folos. Si pana la urma nimic nu e vesnic pe Pamant si nu trebuie sa ravnim mereu sa fie dupa voia noastra.

Una este voia Domnului si alta este voia noastra.

Uneori nu intelegem poate, dar trebuie sa avem rabdare, sa ne rugam si sa le lasam pe toate la voia Lui.

De fiecare data Domnul le potriveste pe toate dupa cum ne este noua cel mai bine, chiar daca, pe moment, nu ne dam seama.

Nu intotdeauna o dorinta este buna. Primiti cu multumire orice leac, orice raspuns. In viata trebuie sa invatam sa induram o mica durere pentru a nu ne mahni apoi o viata intreaga.

„Daca toate ar deveni dupa cum vrem noi atunci nu am mai cunoaste neputinta noastra. Ce am castiga in folosul sufletului nostru?” imi spunea duhovnicul meu cand eram disperata si imi doream din tot sufletul un copil.

Miracolul s-a produs in cele din urma, am doi copii, insa a trebuit sa parcurg niste etape pentru a deveni mama, a trebuit sa inteleg niste lucruri, sa fiu pregatita si sa am rabdare.

Tot ce am primit in viata mi-a fost cu folos. Am invatat sa am rabdare si sa cred in visele mele pentru ca ele sa poata deveni realitate.

Cred ca depinde de fiecare dintre noi ca un vis sa se concretizeze.

Nu exista, din pacate sau din fericire, nici o zana buna cu bagheta magica in mana care sa vina in toiul noptii la patul nostru si sa ne promita ca ne va indeplini o dorinta.

Pentru fiecare dorinta pusa vom primi, mai devreme sau mai tarziu, un raspuns. Favorabil sau nu aparent, raspunsul va fi cel de care avem nevoie. Ne va lua timp uneori sa descifram raspunsul, il vom intelege insa atunci cand vom fi pregatiti.

Exista un timp pentru fiecare dorinta, oare, asa cum exista un timp pentru casatorie, de exemplu ?

Uneori mi-e si frica sa ma gandesc la ceva pentru ca in minutul urmator mi se intampla.

Dar asta este o alta poveste si este alta teorie.

O prietena imi spunea mai demult ca ea cunoaste o alta versiune a cunoscutei zicale in legatura cu indeplinirea viselor si anume: „Ai grija ce-ti doresti sa nu fii dezamagit!”. Dupa ce am interpretat-o si am intors-o pe dos si apoi iar pe fata, mi-am dat seama ca exista un mare adevar si in aceasta versiune a zicalei.

Uneori ceea ce ne dorim este exact ceea ce avem nevoie.

Pana la urma visele, fie ele mici sau mari, posibile sau imposibile, de bun simt sau exagerate, mai mult sau mai putin dorite, rostite sau tinute secret, se indeplinesc, trebuie doar sa stim sa descifram raspunsul, sa avem rabdare si nu in ultimul rand trebuie sa credem in vise!

Nu inceta sa crezi in visul tau si ai curajul de a-l urma!

 

Psih. Consuela Opait

Published in: on 13 august 2011 at 09:00  Lasă un comentariu